Pán Karol Steklý bol priamym účastníkom bojov v období 2. svetovej vojny.
V roku 1943 nastúpil na vojenskú základnú službu k ženijnému útvaru v Novom Meste nad Váhom. Po ukončení výcviku bol odvelený na front k zaisťovacej divízii, ktorá v tom čase pôsobila v Bielorusku v blízkosti Minska. Za krátky čas z dôvodu nespoľahlivosti príslušníkov divízie, ktorí začali spolupracovať s bieloruskými partizánmi a často prebiehali na ich stranu (ako napríklad kpt. Nálepka), nemecké velenie premiestnilo divíziu na južný front do Talianska. Transport trval 6 dní a prechádzal mimo územia Slovenska, z obavy dezercie príslušníkov divízie.
Pán K. Steklý od začiatku pôsobenia na fronte vykonával funkciu skladníka výzbrojného materiálu.
V čase ofenzívy spojeneckých vojsk pri ústupových bojoch sa osobne dostal do veľmi kritických situácií. Prežil letecké nálety a bombardovanie. Často len o vlások unikol smrti. V čase ukončenia vojny sa nachádzal na severe Talianska.
Po skončení 2.svetovej vojny sa v auguste r.1945 vrátil z Talianska do vlasti. Ešte do decembra 1945 bol v služobnom pomere v čs. armáde. Pôsobil v Komárňanskej pevnosti, ako inštruktor výcviku.
V občianskom živote začal pracovať ako bagrista v Severočeských povrchových uhoľných baniach, kde pôsobil 10 rokov. Po úmrtí matky sa vracia na Slovensko a zamestnáva sa v Závode ťažkého strojárenstva v Dubnici nad Váhom. Tu pracoval až do odchodu do dôchodku.
Aj ako dôchodca sa aktívne zapojil do spoločenského života. Ako člen SZPB sprevádzal talianske delegácie, ktoré sa zúčastňovali osláv výročí SNP. Stal sa členom Štefánikovej spoločnosti. Jeho dobrú znalosť talianskeho jazyka využil aj bývalý minister obrany SR Dr. Pavol Kanis. Ten so skupinou leteckých odborníkov zdokumentoval leteckú haváriu, pri ktorej zahynul gen. Dr. M. R. Štefánik.
Pán Steklý osobne nadviazal kontakty s majiteľkou firmy, ktorá vyrábala bombardér CAPRONI Ca 33 . Získal pre Dr. Kanisa podrobnú konštrukčnú dokumentáciu uvedeného typu lietadla.
Bol autorom knihy Letec Štefánik a Caproni, ktorá obsahuje informácie o konštruovaní a výrobe lietadla Ca 33 , jeho letových výkonoch a parametroch, výzbroji, použití a bojovej činnosti.
Stal sa nadšeným zberateľom častí havarovaných lietadiel z 2.svetovej vojny na území Slovenska. Vlastnil niekoľko exponátov, ktoré sú uložené v historickom múzeu v Slavičíne.
Hoci Karol Steklý nebol letcom ani parašutistom, stal sa členom Klubu letcov a parašutistov – Leteckého klubu ( v tom čase pobočky) SLZ gen. Dr. M. R. Štefánika v Trenčíne. Aktívne pracoval na stavbe repliky lietadla Ca-33, na ktorom zahynul gen. Štefánik. Zoznámil sa pritom aj so synom a dcérou konštruktéra a výrobcu lietadla Caproni, s pani barónkou udržiaval stály kontakt.
Pán Karol Steklý bol jedným zo zakladateľov pobočky Spoločnosti Milana Rastislava Štefánika v Trenčíne. Po dovŕšení 90 rokov vykonal dva tandemové zoskoky padákom na letisku v Slávnici.
Zúčastňoval sa besied v spoločenských organizáciách a školách, kde mladšej generácii popisoval hrôzy vojny. Bol aktívnym bojovníkom za mier. Dokázal poukázať na nebezpečenstvá, ktoré pre nás hrozia v dnešných dňoch.
Česť Vašej pamiatke, pán Steklý.
Drahý Karolko, odpočívaj v pokoji. Nikdy na Teba nezabudneme.